Dolgu Maddeleri

Muayenehanemizde, çeşitli; geçici, yarım kalıcı ve kalıcı dolgular uygulanmaktadır.

Dolgu maddesinin kalıcılık süresi arttıkça allerjik ve granülomatöz reaksiyonların riski yükseldiğinden hastalara öncelikli olarak hyaluronik asid içeren geçici dolgu maddeleri önerilmekte olup kalıcı dolgular sadece hastanın resmi onamı alınarak yapılır.

Dolgu maddeleri nasıl etki eder?

Dolgu maddelerin çeşidi, uygulamanın bölgesine ve derinliğe göre seçilir. Küçük partiküllü ürünler daha ince çizgilerde, büyük partiküllü ürünler ise daha kalın çizgilerde kullanılır. Enjeksiyonu takiben dolgu maddeleri vücut dokularıyla birleşerek doğal bir şekilde oksijen, hormon ve besleyici elementlerin geçişine izin verir. Bir süre sonra normal biyolojik süreçlere bağlı olarak tükenir ve vücuttan atılır.

Dolgu maddeleri nerelerde kullanılmaktadır?

• Akne (sivilce) skarları ve izleri,
  • Dudağın dolgunlaştırılması ve kontürünün belirginleştirilmesinde,
  • Göz çevresinde kaz ayağı bölgesindeki kırışıklıkların giderilmesinde,
  • Ağız çevresindeki kırışıklıkların yok edilmesinde,
  • Yüz kontürünün düzeltilmesinde,
  • Nazolabial sulkus olarak adlandırılan burun-ağız kenarı oluğunun doldurulmasında,
  • Elmacık kemiği bölgesinin doldurulmasında, ve
  • Boyun çizgilerinin belirginliğinin azaltılmasında kullanılmaktadır.

Dolgu maddeleri kimlere uygulanmaz?

Dolgu maddesi içeriğine allerjisi olanlara, gebelere ve emzirenlere,12 yaş altındakilere ve immünsüpresif tedavi alanlara yapılmamalıdır. Ayrıca aktif enfeksiyon ve inflamasyon üzerine de enjekte edilmemelidir.

Dolgu maddeleri nasıl uygulanır?

Enjeksiyondan 30 dakika önce lokal anestezi uygulanır. Dolgu maddeleri çok ince iğnelerle cilde enjekte edilir. Hastada çok az bir rahatsızlık hissi oluşabilir. Ağrı eşiği düşük olanlarda ve dudak gibi hassas bölgelerde iğne ile anestezi verilir. Tedavi süresi ortalama 10-20 dakikadır. Tedavi basit ve güvenli olup sonuçlar hemen görülür.

Dolgu maddelerinin yan etkileri nelerdir?

Geçici dolgular cilt altında bulunan hyaluronik asidin aynısı oldukları için ciddi yan etkileri yoktur. Nadiren enjeksiyon sahalarında geçici kızarıklık, morarma, ağrı ve 2 güne kadar süren şişlik meydana gelebilir. Kalıcı dolgu maddeleri sentetik yapılı oldukları için nadiren vücudun tepkisine neden olabilirler. Bunun sonucunda uygulama bölgesinde granülomatöz değişiklikler ve doku tahribatı söz konusu olabilir.

Dolgu maddelerinin etkisi ne kadar sürer?

Dolgu maddesinin kalıcılığı hastaya ve kullanılan maddeye göre değişir. Etkinin kalıcılığı kullanılan maddenin cinsi dışında dolgu yapılan saha ve hastaya özgü niteliklere göre değişkendir. Geçici dolguların etkisi 6 ile 12 aya kadar devam ederken bu süre kalıcı dolgu maddeleri için 2 yıldan 10 yıla kadar değişebilir. Süre tekrarlayan enjeksiyonlarla uzatılabilir.

Dolgu yaptırdıktan ne kadar sonra günlük hayata dönülebilir?

Aynı gün günlük aktivitelerinizi devam ettirebilirsiniz. Dolgu yapıldıktan sonra ilk 3 gün aşırı sıcak ve soğuk ortamlardan kaçınılmalıdır.