Karboksiterapi, deri içi ve deri altına özel bir cihazla doğrudan saf karbondioksit gazı verilmesi yöntemidir. Karbondioksit gazı, allerjik veya toksik değildir ve iç organlara uğramadan iki saat içerisinde solunum yoluyla atılır. İlk olarak 1932 yılında Fransa’da tıkanan atar damar hastalıklarının tedavisinde kullanılmıştır. 1993 yılından itibaren selülit tedavisinde başarıyla uygulanmaktadır. Karbondioksit oksijene göre 20 kat daha hızlı dağılan bir gazdır. Uygulama sonrası bölgeye çevre dokulardan daha fazla oksijen gelir ve dolaşım hızlanır ve yağ yakımı artar. Karbondioksit hızla uzaklaştırılır.

Etkileri Nelerdir?

1- Dokuların daha fazla oksijenlenmesi sağlanır.

2- Kılcal damar kan akımı artar.

3- Yeni kılcal damar oluşumu gözlenir.

4- Yağ dokusundaki oksidatif yağ yıkımı artar.

5- Bağ dokusunun ana elemanı olan kollajen ve elastin sentezi artar.

Kullanıldığı Yerler?

1- Selülit ve bölgesel yağlanmaların tedavisinde tek başına veya kombine olarak kullanılır. Selülit tedavisinde karboksiterapi altın standarttır.

2- Kırışıklık, deri sarkmaları, elastikiyet kayıpları ve çatlak tedavisinde;

3- Sedef hastalığında;

4- Atar ve toplardamar dolaşım bozukluklarında;

5- Venöz ülserlerde;

6- İmpotans tedavisinde.

Yan Etkileri Nelerdir?

Gösterilmiş hiçbir yan etkisi olmayan tek medikal yöntemdir.

1- Hafif bir ağrı.

2- Nadiren bir kaç saat süren deri altında çıtırdama sesi.

Kullanılmaması Gereken Yerler?

1- Akut miyokard infarktüsü,

2- Akut tromboembolik bozukluklar,

3- Akut böbrek yetmezliği.

Uygulama süresi 10–15 dakikadır. Haftada 2-3 kez olarak seanslar halindedir. Ortalama 15–20 seans uygulamak gerekir. İlk seanslarda selülit azalır, ilerleyen seanslarda çatlaklar geriler doku fazlası ve kırışıklık varsa onlar yok olur, sekizinci ve onuncu seanstan itibaren yağ dokusunda incelme başlar. 15 seans bitiminde ortalama 5-7 cm incelme (2-3 beden) beklenir. Özellikle vücudun forma girmesi ve konturların düzelmesi tipiktir. Seanslardan sonra yapılacak mezoterapi, egzersiz veya pasif jimnastik desteği tedavinin başarısını artırmaktadır. Her yaştan herkese yapılabilir. Toksik etkisi yoktur. Kan basıncını etkilemez. Hastanın diyabetinin olması karboksiterapi için engel değildir. Tedavi sonrası etkisi 6 ay sürer.

%1–2 hastada sigara içme isteğinde azalma ve uygulama akşamı uyku kalitesinde artma saptanmıştır.